Donnerstag, 20. Oktober 2016

Hjemmelavet Berliner

Gøre Berliner selv er ikke så svært . Her har vi skrivet vores opskrift for selvlavede berliner op .





 Ingredienser :
  • 1 terning gær 42g
  • 500g mel 
  • 80g sukker 
  • 80g smør (blødt)
  • 200ml lunken mælk
  • 6 æggeblommer 
  • 1 ts citronsaft
  • 1 knivspids salt 
  • marmelade, fedt ,flormelis 


Forberedelse:
Sæt melet i en rørskål og lav et hul derefter giver du gæren og mælken i hullet plus 1ss sukker. Lad alt hvile kort. Derefter hælder du de andre ingredienser til og ælt det hele godt sammen . Enten med hånden eller med en maskine .Hvis dejen løsner sig fra kanten er den godt æltet. Lad dejen hæve et lunt sted ca. 1 time indtil dejen har fordoblet sig.  ælt dejen engang til og dan 12 lige store kugler ,lad dem hvile 40 minutter der hvor det er varmt. Varm imellemtiden en gryde eller en pan op . Placer kuglerne i fedtet bedst med en murske. Hvis de er brune ,skal de vendes en gang når de er brune på begge sider ,er de ferdig. Tag dem ud og lad em dryppe af .Når de er kølet af kan man putte marmelade i dem og drys flormelis over.



Jeg håber det hjælper dig videre. Hvis du kunne lide min opskrift ville jeg glade mig over en Tommelfinger op eller du trykker her -> Ollis Grillabenteuer og giver mig et abo. 

Kig dog på min Facebook side forbi der hedder jeg  Ollis Grillabenteuer.

 

Her er 3 lækkere ideer

 

 Ollis Chili Cheese Fries i Dansk

 

 Ollis Bacon Jam i Dansk

 

 Ollis Sloppy Joe Burger i Dansk

 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen